Dag 19: dinsdag 8 mei 2018 - Reisverslag uit Bangor, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 19: dinsdag 8 mei 2018 - Reisverslag uit Bangor, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 19: dinsdag 8 mei 2018

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

08 Mei 2018 | Verenigde Staten, Bangor

Voordat we onder de wol kropen moesten we wat eten dus op naar Texas Roadhouse en omdat het maandag was kregen militairen 20% korting. Rini laat zijn Defensiepas aan de toch al chagrijnige serveerster zien en zij reageert met: nee meneer, dat is alleen voor ONZE militairen maar ze gaat het overleggen met de manager. Ze is vrij snel terug en vertelt dat hij het ook niet goed vind. Mmmm, dat checken we nog even 
We vragen een andere ober naar de manager en er komt een uitermate vriendelijke man naar onze tafel. We leggen uit dat het niet om de korting gaat maar om de chauvinistische manier waarop het gezegd wordt en dat we volgen ons allemaal samenwerken waar nodig en alle defensiemedewerkers over de hele wereld zijn 1. Maar we begrijpen dat hij het ook niet goedkeurt?? De man kijkt ons verbaasd aan en, zoals we al dachten, het blijkt dat hij van niets weet. Niet erg slim van de jongedame om daarom te liegen. Hij regelt de bon zelf en als we buiten komen zien we staan: local hero 20% korting. Dat is dan wel weer grappig.

Maar goed, vandaag rijden we door naar Bangor. De omgeving verandert langzaam maar zeker in prachtige natuur. Water, bos, heuvels, heerlijk.
Het hotel ligt op een terrein waar veel medische gebouwen staan. Het lijkt wel alsof ze het op een oude legerbasis gebouwd hebben. Verder een revalidatiecentrum, een kinderziekenhuis, tandarts, etc. maar wel omringd door natuur. We krijgen een prachtige hoekkamer met keukenblok. Prima toeven hier.

We nemen een kijkje in downtown Bangor, scoren een overheerlijk ijsje/milkshake en rijden door de straat waar Stephen King woont. Het huis ernaast heeft hij er ook bijgekocht en gebruikt hij als zijn bibliotheek. Gaaf om een keer te zien en met enige gepaste schaamte (die mij er echter niet van weerhoud) maak ik foto’s van de 2 huizen.

Verder is hier weinig te doen dus morgen doen we rustig aan omdat we de dag erna de hele dag aan het reizen zijn. Dan gaan we weer Canada in.