Dag 20: woensdag 9 mei 2018 - Reisverslag uit Bangor, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 20: woensdag 9 mei 2018 - Reisverslag uit Bangor, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 20: woensdag 9 mei 2018

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

09 Mei 2018 | Verenigde Staten, Bangor

Vandaag is het weer een warme dag rond de 28 graden. Eerst gaan we een kijkje nemen in het Colt museum. Van de buitenkant lijkt het een barak met in de tuin een eerbetoon aan WO I en II en Vietnam. Er staat o.a. een originele helikopter die in Vietnam gebruikt is. Alle namen van de gesneuvelde mannen en vrouwen uit Bangor zelf staan bij elk monument vermeld. Zodra we de deur van het museum binnenkomen weet je niet wat je ziet. Een gigantische hal met auto’s, fietsen, treinwagons, motoren, kinderwagens, brandweerauto’s, etc. en allemaal origineel en vaak gedoneerd na overlijden van de eigenaar. En vreselijk aardige mensen die het beheren. De mevrouw die de kassa beheert vertelt trots dat één van de 2 poppen in de Vietnam helikopter buiten het uniform van haar oom aan heeft. En de man leeft ook nog steeds. Er lopen in het museum gidsen rond en een daarvan komen we telkens tegen en iedere keer met een ander prachtig verhaal. Wat is dat genieten! We lopen er geheel op ons gemak doorheen en gaan daarna terug van het hotel en buiten genieten van de zon terwijl ik de ondervraging uit het boekje: Oma schrijft, dat ik van Lisa heb gehad, keurig beantwoord. Sommige dingen hoef je niet om te liegen maar vertel je gewoonweg niet 

Later in de middag vinden we onze weg naar een soort speelparadijs waar je o.a. kan karten en mini golf. De kartbaan spreekt ons niet aan en er zijn 2 golf parkoersen dus doen we gek en nemen we ze beiden. De man achter de balie vertelt ons dat het nog geen toeristenseizoen is en dat we voor 10 dollar per persoon klaar zijn (8,50 euro). We genieten van de strijd en ik mag 2 keer gefeliciteerd worden haha.

Bij de Walmart halen we lekker vers brood want probeer jij maar eens een normale bakker te vinden in deze omgeving. Dat gaat je niet lukken. Op de hotelkamer eten we ons brood op en duiken vroeg onder de wol want morgen wacht ons een rit van 8 tot 9 uur.