Dag 35: donderdag 24 mei 2018 - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 35: donderdag 24 mei 2018 - Reisverslag uit Niagara Falls, Canada van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 35: donderdag 24 mei 2018

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

24 Mei 2018 | Canada, Niagara Falls

Heerlijk geslapen in een veilige omgeving haha. Eerst even lekker ontbijten beneden. Dezelfde vrolijke serveerster is weer aanwezig en het is een gezellige boel. De musjes hebben ook honger en komen het zelfs uit je hand pikken.

Na het ontbijt gaan we richting waterval om alvast wat mooie foto’s te maken en een filmpje voor Daphne en Patrick. De vorige keer lag er nog veel ijs op de waterval en dat is nu allemaal verdwenen waardoor het geluid en de hoeveelheid water bieden zeer zijn toegenomen. Voordat we naar de waterval gaan, gaan we eerst langs Starbucks voor een lekkere bak koffie. Heerlijk in het zonnetje. Na de koffie gaan we langs de waterval en daarna lopen we in de richting van het 4D theater voor een ritje in een riksje over de Chinese Muur. Als voorafje krijgen we een Spongebob filmpje wat als 4D ook heel leuk is. Het ritje in de riksja is nogal wild en het is goed om even terug te gaan naar het hotel voor wat koelte en om de auto te halen om naar de kartbaan te gaan. Dat is 6 km. hier vandaan dus iets te ver om in ruim 26 graden te gaan lopen.

De kartbaan is 1 km. lang en we krijgen ieder 10 rondes. De baan is behoorlijk bobbelig en de karts zijn niet meer de allernieuwste hoewel ze 45 km. per uur zouden moeten kunnen rijden. Omdat ik te korte benen heb krijg ik een soort kussen in mijn rug waardoor mij helm aan de achterkant geen ruimte meer heeft en continu tegen het kussen aandrukt. Dat zorgt er helaas voor dat ik na een ronde of 6 af moet haken vanwege de nekpijn en daardoor vreselijk misselijk ben. Ik kies er dan ook voor om mijn kart netjes te parkeren en de overige rondjes aan Rini te schenken. Daardoor kan ik wel leuke foto’s en een filmpje van hem maken.

Naast de kartbaan ligt nog een leuke minigolf baan en we pikken de 18 holes nog even mee. Het is erg warm dus we gaan lekker terug naar het hotel en pikken onderweg nog even een heerlijk softijsje op. Ook tanken we de auto nog af zodat we een beetje weten hoe we met het geld uitkomen. Terugwisselen is hartstikke zonde dus we proberen uit te komen met wat we hebben.

Vanavond gaan we een lekker broodje bij Subway halen want met deze warmte heb ik geen zin in warm eten. Als we erheen lopen blijkt de nieuwe kartbaan, die in juni open zou gaan, zojuist te zijn geopend. We gaan kijken en het is 12 dollar voor 5 minuten. Dat is nog geen 8 euro per persoon dus de moeite waard om nog een ritje te maken. We dachten al dat we deze baan nooit zouden berijden. Het is een gaaf parcours met scherpe bochten en een flinke afdaling. Erg leuk. En dit keer geen last van mijn nek omdat je veel rechterop zit en de pedalen dichterbij haha.
Morgen nog het boottochtje en dan langzaam afzakken richting vliegveld.