Dag 33: dinsdag 22 mei 2018 - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 33: dinsdag 22 mei 2018 - Reisverslag uit Huntsville, Canada van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 33: dinsdag 22 mei 2018

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

22 Mei 2018 | Canada, Huntsville

Ondanks dat we bijna aan de rijksweg zitten en het motel flink gedateerd is zijn de ramen zeer geluidsdicht dus heerlijk een keertje uitgeslapen. Er zit bij dit motel geen ontbijt maar we hebben 2 activiteiten op het programma staan dus dat komt wel goed.

Als eerste rijden we terug naar Bracebridge, een plaatsje vlak voor Huntsville, en volgens Tripadvisor zit daar een Engelstalige Maple Syrup farm. Misschien leuk om de hele uitleg nog een keer te horen maar dan in het Engels. Als we aankomen zien we dat het meer een soort outletstore is maar we gaan toch maar even binnen kijken. Het is inderdaad niet hetgeen we hebben verwacht en na het kopen van nog wat laatste lekkere producten vertrekken we weer en rijden terug richting hotel en de 2e activiteit. Dat is Muskoka Heritage Village. Een soort van Openluchtmuseum maar in dit geval zijn de meeste huisjes die er staan nog authentiek en dateren van tussen 1850 en 1900 met veel originele inrichtingen. Superleuk. We maken eerst een ritje met de stoomtrein die in dit geval op diesel loopt en alleen in de zomer op kolen rijdt. Dat is nu niet te doen omdat er bijna geen toeristen zijn. Desalniettemin is het een leuke beleving. Daarna lopen we verder het oude dorp in. De village is nog maar net een paar dagen geopend en daardoor zijn er bijna geen toeristen. Het voordeel daarvan is dat we een drietal superleuke gesprekken hebben gehad met de daar (in klederdracht) aanwezige smid, kokkin en schooljuffrouw. Bij de smid heeft Rini het vuur opgestookt en hij heeft voor mij een muzieksleuteltje gemaakt. Dat is nog eens een leuk souvenir. Bij de kokkin eten we een zelfgebakken koekje met zelfgemaakt boter erop. Heerlijk!

Het houdt niet op met miezeren en we besluiten terug te gaan naar het hotel maar niet voordat we de plaatselijke bakker bezocht hebben. Voor het eerst in onze vakantie komen we terecht bij een echte bakker en geloof me, zo’n vers witbrood, hoe slecht het ook mag zijn, smaakt alsof er heel veel engeltjes over je tong ……..
We laten het snijden en we kunnen kiezen voor normale of dikke sneden. Dat zouden ze in Nederland ook moeten doen. We genieten ervan op onze kamer waar we nog kaas e.d. in koelkast hebben liggen.

Het is nog 3 dagen voordat we teruggaan en we merken dat er wel naar toe leven. Op een gegeven moment ben je ook een beetje ‘kijkmoe’ en ben je het zat om zoveel in de auto te zitten. Maar uiteraard gaan we nog even genieten van die laatste dagen.