Dag 12: dinsdag 1 mei 2018 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 12: dinsdag 1 mei 2018 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 12: dinsdag 1 mei 2018

Blijf op de hoogte en volg Carolien

01 Mei 2018 | Verenigde Staten, Philadelphia

The Streets of Philadelphia…… Wie kent het nummer niet? Vanaf nu heb ik er echter wel een ander beeld bij gekregen. Het klonk in mijn oren altijd zo romantisch en vredig maar niets is minder waar. Het is druk, men rijdt als een idioot, als voetganger moet je een beetje levensmoe zijn om over te steken, kortom een grote chaos. Zo troffen we de stad aan onderweg naar onze uitstapjes. Aan het begin van de stad draaien we een parkeerplaats op en komen tot de ontdekking dat die een valid parking is waar je zomaar 40 dollar voor een dag neertelt. We leggen de vriendelijke parkeermeneer uit dat we een foutje hebben gemaakt en er graag weer af willen en dat regelt hij gelukkig voor ons. We rijden verder op zoek naar een meer betaalbare parkeerplaats en komen uit bij de Eastern State Penitentiary waar we die middag een rondleiding hebben gereserveerd. Naast de gevangenis is een parkeerplaats waar we 13 dollar voor de hele dag kwijt zijn dus dat is snel beslist.

Als eerste gaan we naar het Museum of Art, bekend om zijn befaamde trap waar Rocky Bilbao zijn bokstraining zou hebben gedaan. Onderaan vinden we een beeld van Sylvester Stallone en dus even allemaal op de foto. Daarna beklimmen we alle treden om vervolgens weer naar beneden te gaan. Terwijl Rini en Patrick nog een ander monument fotograferen zie ik een bushalte en een uitleg dat het de Phlash bus is en je kan voor 5 dollar de hele dag van deze bus gebruik maken. Hij maakt een grote ronde van 18 haltes en je kunt er in en er uit wanneer en waar je wil. Daar hoeven we niet lang over na te denken want inmiddels beginnen we onze benen aardig te voelen en zijn ze met 1 nachtrustje niet echt als nieuw.

We nemen de bus naar het centrum om iets te gaan drinken en zorgen dat we om 14.00 uur terug zijn bij de gevangenis voor onze rondleiding. Het is een gevangenis uit begin 1800 en gesloten in 1970. Een van de meest bekende gevangenen is Al Capone die zijn cel zo chique mogelijk had aangekleed. Het was zeer interessant om rond te kijken en te discussiëren met onze gids over het rechtssysteem en de verschillen tussen Nederland en de USA.

We nemen nog een kijkje in de Kathedraal die prachtig is en waar ik een kaarsje brand voor alle overleden dierbaren, vrienden en familie die ziek zijn en voor degene die gewoon een keertje aandacht kunnen gebruiken. We pakken de laatste bus terug naar de auto en stoppen voor de 3e avond op rij bij het Texas Roadhouse voor wederom een prima maaltijd.

Nog 1 nachtje slapen en dan is het op naar New York.