Dag 17 en 18: zondag 6 en maandag 7 mei 2018 - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 17 en 18: zondag 6 en maandag 7 mei 2018 - Reisverslag uit Salem, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 17 en 18: zondag 6 en maandag 7 mei 2018

Blijf op de hoogte en volg Carolien

07 Mei 2018 | Verenigde Staten, Salem

We gaan ons begeven in het bekendste heksengebied van Amerika (en ook daarbuiten): Salem. Maar eerst rijden we naar Castle Rock, Marblehead waar we een prachtig uitzicht hebben over de Atlantische Oceaan. De huizen die aan de rand staan zijn overigens ook adembenemend en we bevinden ons duidelijk in de betere wijk.
Je ruikt de zoute oceaanlucht al als je uit de auto stapt. Even heerlijk weg van de uitlaatgassen voordat we naar het Witch Museum gaan.

Door het ingeven van een verkeerd adres komen we niet bij het Witch museum aan maar bij het House of the Seven Gables waar de romanschrijver Nathaniël Hawthorne de gelijknamige roman schreef in 1851, ook bekend van de Scarlett letters.
Hoewel we dit niet op het programma hebben staan is het toch een interessante rondleiding en vertelt het een deel van de geschiedenis van Salem.
Op de weg terug lunchen we bij een Ierse pub waar je er hier meerdere van vindt. Heerlijke steakpuntjes die smelten in je mond op een soort kaiserbroodje met gekarameliseerde ui en gesmolten kaas.

Terug in het hotel reserveer ik online een avondrondleiding Haunted Footsteps Ghost Tour. We starten om 20.00 uur en worden dan 1 ½ uur langs plekken geleid waar moorden zijn gepleegd en waar nog steeds paranormale waarnemingen gerapporteerd worden. Helaas is onze jonge gids vreselijk aardig maar ook erg down to earth zodat er geen spanning bij komt kijken. Het is wel interessante rondleiding en we horen dat hier Alexander Graham Bell voor het eerst publiekelijk de telefoon presenteerde. Als je dit op Google opzoekt zijn de meningen daarover verdeeld.
We besluiten om morgen niet naar Boston te gaan want we hebben even genoeg van de grote stad.

Vanmorgen (maandag) volgen we eerst het nieuws over onze kleindochter die nog steeds niet beter is en waarmee ze ziekenhuis in en uitlopen en dan komt het heimwee toch even om de hoek kijken. Maar ook thuis zouden we niet veel kunnen doen dus moeten we ons erbij neerleggen.
We rijden weer terug naar Salem en dit keer wel naar het juiste adres. Het Witch Museum bestaat uit 2 presentaties die samen de hele geschiedenis van de Heksenjacht vertellen en hoe heksen heden ten dage nog onderdeel zijn van onze samenleving.

Terug in het hotel haal ik de schone was uit de droger en kan alles weer heerlijk schoon in de tassen. Morgen rijden we zo’n 400 km naar Bangor dus vandaag gaan we vroeg onder de wol en vroeg uit de veren.