Het mysterie van de verdwenen fastfood restaurants - Reisverslag uit Québec, Canada van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu Het mysterie van de verdwenen fastfood restaurants - Reisverslag uit Québec, Canada van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu

Het mysterie van de verdwenen fastfood restaurants

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

14 Mei 2018 | Canada, Québec

Aanvulling dag 25: maandag 14 mei: Het mysterie van de verdwenen fastfood restaurants.

Omdat we erg lui zijn besluiten we vandaag simpel te eten en geven we KFC in op Dodgie. Ze wijst ons naar een plek maar daar aangekomen zit er helemaal niets. Dan maar naar Burger King. We gaan weer op pad en komen bij het vlaggetje. Het zit op een parkeerterrein maar daar zien we alleen Tim Hortons, ook een fastfoodketen. Er zit wel een winkelcentrum en we vermoeden dat Burger King daar binnen zit. De deuren zitten op slot maar er komt een ouder koppel uit een soort zijdeur. Dus nemen wij die ook en komen terecht in een gang van een compleet gesloten winkelcentrum. Voor alle winkels zitten hekwerken. Daar lopen we dan samen, een heel gekke gewaarwording. Het lijkt ons niet helemaal de bedoeling dat we daar ronddwalen en een Burger King zit er al helemaal niet dus gaan we terug naar de auto.

We geven Dodgie weer opdracht om te zoeken en rijden een paar kilometer verder naar waar de volgende Burger King zou moeten zitten. En weer treffen we een Tim Hortons aan. Dan maar naar binnen maar het menu staat ons niet aan. Inmiddels rammelen we van de honger en daarom pakken we aan de overkant de Mc Donalds.
Als we gegeten hebben en we in de auto het adres van ons hotel ingeven blijkt het dat we daar inmiddels 13 km vandaan zitten. Plus dat er minstens 2 Mc Donalds in de directe omgeving van het hotel liggen.

Als ik later op facebook ga zoeken kom ik tot de ontdekking dat Burger King de keten van Tim Horton bezit en dus zelf kan bepalen hoe of wat. En Tim Hortons is een Canadese keten dus daar gaat hier de voorkeur naar uit. Mysterie opgelost!