Dag 8: vrijdag 27 april 2018 - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 8: vrijdag 27 april 2018 - Reisverslag uit Lancaster, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 8: vrijdag 27 april 2018

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

27 April 2018 | Verenigde Staten, Lancaster

Heerlijk geslapen. Lekkere kussens. We hebben om 08.00 uur afgesproken bij het ontbijt maar Rini was vroeg wakker en beneden alvast koffie gaan drinken. De buslading oude van dagen zitten al aan het ontbijt en het is 1 groot kippenhok. Dus als het goed is zijn ze vertrokken tegen de tijd dat wij beneden komen en dat klopt gelukkig ook.
Het ruikt heerlijk in het restaurant en het ontbijt is simpel maar erg lekker. Nu eerst eens even gebruik maken van de wasmachine en droger van het hotel. We halen een pakje vloeibaar wasmiddel (All) bij de receptie en de nodige quarters en in 35 minuten is de was weer schoon en fris. Daarna nog een drie kwartier in de droger en de rest hangen we op hangertjes op in de kamer om te drogen. Voorlopig weer genoeg in de tas zitten. Helaas is het weer omgeslagen van prachtig zonnig naar flink regenachtig dus besluiten we als eerste naar de Tanger Outlet te gaan. En gescoord hebben we: een paar Nike en een paar All Stars voor Patrick, 2 paar Skechers voor mij, 2 paar voor Rini, een Tommy Hilfiger jas voor mij en 4 Ralph Lauren t-shirts voor Rini. En voor wènig 
Voor onze kleindochter zien we een paar allerschattigste zachtroze cowboylaarsjes maar die durven we niet mee te nemen, waarschijnlijk tot grote opluchting van onze dochter.

Inmiddels is het opgehouden met regenen en gaan we op weg naar de Amish Village. Daar blijkt het supercommercieel te zijn want er is het een en ander nagebouwd wat je kunt bekijken. Omdat we dit niet leuk vinden draaien we om en rijden door naar de markt. Onderweg zien we diverse Amish boerderijen. Herkenbaar aan het feit dat er geen auto bij staat en ze niet aangesloten zijn op de stroom. De mensen leven wel meer en meer gemengd. Zo kan er naast een Amish huis een niet-Amish huis staan en dan weer een Amish huis. Vroeger waren het veel meer communities.

Op de markt precies zo, ongeveer half-om-half. De Amish staan er met zelfgemaakte jam, mosterd, taarten, koeken, etc. etc. Het ziet er allemaal heerlijk uit en zonder toevoeging van suiker.
Verder eten, eten en had ik al gezegd eten? Niet normaal. Gelukkig staan er ook enkele groentekramen voor de balans. Wij nemen pitloze druiven en overheerlijke sinaasappels mee. Overigens is dat eten niet vreemd want je komt hier op z’n minst om de paar meter een bord tegen met reclame voor burgers, steaks, pizza en ga zo maar door. Deze mensen hier leven om te eten lijkt het wel. Morgen weer een wat langere afstand, zo’n 190 km. naar Washington DC. We hebben er veel zin in om deze stad te gaan ontdekken.