Dag 11: maandag 30 april 2018 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 11: maandag 30 april 2018 - Reisverslag uit Philadelphia, Verenigde Staten van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 11: maandag 30 april 2018

Door: Carolien

Blijf op de hoogte en volg Carolien

30 April 2018 | Verenigde Staten, Philadelphia

Vraag je je af of het slim is om op een maandagochtend om 08.00 uur te gaan rijden en dan ook nog half door Washington heen? Het antwoord is: nee, absoluut niet. Maar uiteraard doen wij dat wel en komen dan ook van de ene file in de andere terecht. Gelukkig allemaal wel langzaam rijdend dus beetje bij beetje komen we vooruit.
Onderweg wil ik graag de grote tempel van Washington fotograferen dus gaan we even de Interstate af. Helaas zijn ze aan het renoveren en kunnen we alleen van grote afstand een foto maken maar het blijft een ongelooflijk indrukwekkend gebouw van deze Mormoonse geloofsgemeenschap.

Doordat we tolwegen vermijden duurt de reis een uur langer dan van tevoren is berekend maar dat geeft helemaal niets want de alternatieve route laat veel meer van de omgeving zien. We zien de meest prachtige huizen maar ook hele armoedige buurtjes. Het contrast is vaak groot doordat ze tegen elkaar aan liggen.

We komen aan in het hotel en kunnen direct inchecken. De kamer is even wennen want we zijn inmiddels gewend aan een zaal en nu hebben we een kamer, punt. Maar we hebben alles wat we nodig hebben en maken snel een plan de campagne. Om nu nog Philadelphia in te gaan is al te laat maar Daphne heeft een Primark gespot op een kleine 30 km van het hotel vandaan en op de terugweg kunnen we stoppen bij Texas Roadhouse want daar is het eten toch wel heel erg lekker. Dus zo gezegd, zo gedaan en met wat leuke aankopen en een volle maag zoeken we bij terugkomst tevreden ons kuikebakkie op want het is morgen weer vroeg dag en er staan weer een aantal bijzondere dingen op het programma.