Dag 29: vrijdag 18 mei 2018 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu Dag 29: vrijdag 18 mei 2018 - Reisverslag uit Montréal, Canada van Carolien Bruinink - WaarBenJij.nu

Dag 29: vrijdag 18 mei 2018

Blijf op de hoogte en volg Carolien

18 Mei 2018 | Canada, Montréal

Zowaar een keertje geslapen tot kwart voor acht. Heerlijk! In tegenstelling tot Rini die om 05.30 uur al bij Mc Donald binnen zit voor een kop koffie. De rest om hem heen begint al met het eerste Big Mac Menu, gatver.
Het muziekfestival van gisteravond was prima. Leuke DJ dit met 2 platenspelers en 2 koffers vol singles allerlei muziek uit de 70-er en 80-er jaren draaide en daarna trad er een band op die blijkbaar hier bekend is gezien de reactie uit het publiek. Wij kennen de band niet maar het klinkt lekker en voor het podium staan een stuk of 6 kids (in de leeftijd van ongeveer 2 tot 12) te dansen en dat is echt superschattig. Lekker een biertje gedronken en genoten van de muziek.

Het ontbijt in het hotel is zeer sober maar prima. Croissants en muffins uit de supermarkt en geroosterd brood met aardbeienjam. En uiteraard koffie en thee. We komen er prima de ochtend mee door. Later op de ochtend lopen we richting de metro en nemen een dagkaartje voor 6 euro per persoon. Hiermee kunnen we 24 uur gebruik maken van de metro. Er zijn 4 kleuren lijnen in Montreal dus allemaal niet zo moeilijk. We nemen de metro naar het oude centrum en stappen vlakbij de Notre-Dame Basilica van Montreal. Maar eerst even een tussenstop bij Starbucks voor onze favoriete bak koffie. We realiseren ons dat, als we meteen vanaf het begin een Starbuckskaart hadden aangeschaft, we inmiddels al vele gratis koppen koffie hadden gespaard 

We lopen door naar de Notre-Dame en gokken dat het de moeite waard is om naar binnen te gaan en binnengekomen worden we absoluut niet teleurgesteld. Wat schitterend! Je weet niet waar je moet kijken, zoveel pracht en praal.
Na het bezoek gaan we op zoek naar het ondergrondse deel waar winkels, restaurants etc. zouden moeten liggen. We vinden een soort van ingang maar de winkel e.d. blijken gewoon op straatniveau te liggen, alleen ze zijn ondergronds verbonden door gangen. Dat is even een teleurstelling maar ach, het zonnetje schijnt uitbundig en we hebben nog een leuke activiteit te gaan.

Voor onze verjaardagen hebben we geld gevraagd voor een helikoptervlucht maar dat is er niet van gekomen want bij nader inzien durf ik toch niet. Dus we zijn op zoek gegaan naar een andere activiteit en hebben nu tickets gekocht om een uur, o.l.v. een gids, met de Segway op pad te gaan.
We vinden de plek vrij snel en maken kennis met 2 leuke meiden waarvan de 1 nog in opleiding is tot gids. We moeten wat vragen beantwoorden over onze gezondheid en krijgen een instructiefilm te zien. Dan gaan we naar achter waar een oefenterreintje gemaakt is met pionnen en hobbels en bobbels. Het is even schakelen en tegennatuurlijk maar we zijn natuurtalenten en hebben het snel onder controle. We hebben ook het geluk dat we maar samen zijn en allebei de dames meegaan dus een persoonlijke rondleiding die je ook erbij had kunnen boeken maar dat was 30 euro duurder geweest en dat vonden we niet nodig.

Onderweg is het super gezellig en we krijgen veel te horen over de geschiedenis van de stad. Ook het rijden met de Segway gaat steeds beter en automatischer. Het uur is helaas snel voorbij maar het smaakt absoluut naar meer. We nemen de metro terug in de richting van ons hotel en gaan nog even relaxen voordat we naar het Birmaanse restaurant gaan waar we ons avondeten willen gaan gebruiken. Het was een heerlijke dag.